Michael

Michael

onsdag den 25. september 2013

Grænsen på Chokoladefabrikken

Ud over gulvvasken næste dag, så var den aften hvor vi lancerede "Dyrk ikke natten", årets bedste aften. Der kom bunker af mennesker - omkring 75 stykker, og de kom og gik i bølger på cirka 20-30 stykker ad gangen. Så der var masser af mennesker på besøg, men aldrig så mange af gangen, at man ikke kunne nå at drikke bobler med dem. Jeg kunne ikke have bestilt det bedre.

Vi lavede tre oplæsninger i løbet af aftenen; "Natten" da vi startede. "Forberedelse" da der var allerflest. Og sluttede af med "Grænsen", for dem der blev der helt til klokken 21. Tre meget forskellige historier, med meget forskellig musik til. Den første med "ensomme, melankolske elektroniske loops" lavet af alt lige fra fuglefløjt til gadestøj og forandret til ukendelighed i Jespers maskiner. Ved den anden novelle, smadrede vi flasker og brugte glaslyden som rytme og synth og guitarlyd ovenpå. Og i den tredje havde Jesper fisket sin første rytmeboks frem, som gav den perfekte halvfjerdser-Kraftwerk-vibe... og så fyldte han i øvrigt ud med kaos-padden for resten.

Og folk lyttede så intenst at jeg fuldstændigt gled ind i teksten og havde den der fornemmelse af, at alle i lokalet oplevede det samme lige i de 15 minutter hver af oplæsningerne varede. Det var som om min far med en fjern mine sad og hældte whisky på mig et sted i mørket, som om der lugtede af Vestegnens våde reklametryksager i hele rummet og strisserne stod i hjørnet med deres schæferhunde i kort snor.

For et par dage siden ringede Holle så og sagde at han havde filmet den sidste session (altså "Grænsen"), og at jeg var velkommen til at bruge det hvis jeg havde lyst. Og det har jeg. Hele historien varer 20 minutter, men jeg nøjes med at lægge 5 minutter op i første omgang og sige mange tak til Niels Holger, for at jeg må bruge det :) Så hvis I vil høre en historie så ligger linket nedenunder.

  

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar